1/2/34 hijrah, Hari Jumaat

 Assalamualaikum, hari ini 1/2/34 hijrah,,Cantik sungguh tarikh ni jatuh pada hari Jumaat, penghulu segala hari.Subhanaallah Walhamdulillah WalailaHailallah Allahuakbar. :)  hari jumaat hari yang baik, penghulu segala hari, hari jumaat juga akan berlakunya hari kiamat tapi kita tidak tahu bilakah dunia akan kiamat, Masyaallah,Nauzubillah..  kadang-kadang akan ada orang meninggal pada hari jumaat kan.sedihnya? YaAllah bilakah tarikh,hari,masa,tempat aku meninggal. kita semua tidak tahu akan hal ini,hanya Allah sahaja yang menetapkan,. hari jumaat juga mungkin akan ada orang melangsungkan pernikahan kan?seronoknya. YaAllah bilakah akan aku menikah,dan siapakah bakal suamiku YaAllah,aku harap dia seorang yang beriman dan yang mampu tunjukan aku kejalan yang benar, kita semua tidak tahu akan hal ini,hanya Allah sahaja yang menenetapkan siapakah bakal suami kita, orang yang baik akan berpasangan dengan orang yang baik ,insyaallah,. pada hari jumaat kaum lelaki akan pergi ke masjid untuk solat jumaat,kaum perempuan ada juga ke yang pergi? saya teringin untuk pergi ke masjid untuk solat berjemaah tapi apakan daya rumah saya jauh lah jugak kalau boleh nak pergi dengan berjalan kaki, lebih berganda pahalanya kan?  hari jumaat hari yang best,tenang,sejuk,hujan,selesa dan baik. Baiklah sampai disini sahaja entri saya lainkali saya update lagi. 

No comments:

Post a Comment

 

© Intan Z 2012-2013