Teringat~

Salam,hermm
Sya teringat kat atuk mase makan tadi,tadi sya makan ikan asm pedas,ikan tu banyak gile duri,s0 bile makan kena berhati-hati kena f0kus betul2. Dulu~Ikan tu lau nenek masak asam pedas atuk mesti makan campur ngan sambal tumis sekali,pernah sekali tu atuk ajarkan sya masak sambal tumis untuk dia makan pesan atuk lau masak lada tu tumis lama-lama bagi sampai bersin.,atuk rajin makan sayur sawi masak air,kadang-kadang masa cuti sya selalu masakn atuk sayur air,tanya atuk sedap tak tuk sayur tu,atuk
Jawab ye sedap time tula sukanya bila dipuji..dapat juga atuk merasa sya buat kuih cara yg wana hijau tu 1st time buat kuih.. Sedap la k0t.. Sbenarnye banyak lagi kenangan bile sya teringatkn atk je mesti nk menangis mgkn sya paling bnyk pnglmn ngan atuk sbb duduk 1 rumah. Nt sya entri lagi 0k sama-sama kita sdhkn fatihah.:(

terjumpa sampai x nampak tangga!

haha,,tibe-tibe je terjumpa ngn dia.. mase tu sedang berdiri kat kaki lima nak tunggu ayah amek sya ngan mama,,tunggu dan tunggu terpusing la badan ke belakang tetibe nampak ladia tu masuk kat tempat tu macam kenal, memang kenal pun..heee ape lagi sya senyum je la. x salah lau kite sedekah senyuman walaupun orang tu kite kenal ke tak kenal.. dia sekejap je masuk tempat tu , sya engatkan dia tu lame kat dalam tu so x kesah sangatla,kot kot sya da balek,belum sya balek dia dah keluar then dia berdiri sama baris tapi dalam jarak yang jauh.. sya pikir ayah sya sampai dulu tuk amek sya ngan mama sya,, tapi kawan dia kot yang sampai dulu amek dia ngan kawan dia,. boleh dikatekan bengang dan malu bile nampak dia lambai-lambai sya mase dia dalam kereta tak taulah kot-kot mama sya nampak haha padan muke dia..terima kasih la kat dia kenal sya walaupun sya berpakaian sekolah dan tudung sedang tidak betul. tak lama ayah sya sampai time nak turun tangga tu leka sangat engat pasal tadi sampai boleh dikatekan jatuh tangga nasebla kaki tak ape-ape, just siket je.. apelakan bile da nampak orang yang kite kenal dan jarang berjumpa camgitulah sampai tak nampak ape-ape. so anda bile nampak orang kena berhati-hati, takut tercedera kalau-kalau x perasan ada benda depan kita.. boleh dikatakan pengalaman kot.

semoga berjaya batch 1994. :)

salam, sya nak wish semoga berjaya kepada kakak2 abang2 yang sekarang ni sedang berdebar menunggu keputusan SPM, ,, kakak yang sya rapat ialah kak intan ,kak shahirah nordin,kak sharifah hope korang dapat keputusan cemerlang, AMINN sya doakan... nanti da dapat jangan lupakan sya,, hehe bolehlah belanja membelanja :) ada masa nanti kite jumpa ok!

Hebah h0by!


 contah:khas for kak intan choceqa.blogspot.com

yang ni intan maisarah tempah,diani adik kak intan.

 Salam, hai..entry kali ni hebah h0by yg mane sya suka kumpul duit kertas baru dan buruk pun ada dalam kata lain berjimat-cermat..pantang dapat duit cepat-cepat simpan dalam tabung, sya lagi suka lau 0rang bagi duit daripada mintak nak hadiah apa sebab sya tak tau nak mintak hadiah apa,lau mintak takut tak mampu sebab barang lain sya dah ada kecuali camera yg biasa-biase pun b0leh,sape nak bagi hadiah tu pada sya bagilah hehe tq. lagi 1 lau sya dapat duit,Sya x rajin membelanja,kalau rasa nak beli, bajet nak beli tu je. Herm kawan sya nama dia fatiha ada bagi sya hadiah tabung burger,sya suka hadiah tu dia tau yg mana sya suka simpan duit. Sya juga suka buat duit dulu sya ada jual gula-gula packing yg besar rm1 yg kecil dalam plastik aiskrim rm0.50 sambutan sangat menggalakan kwn sya ramai beli sampai berbungkus-bungkus yg paling banyk izyan la lau b0leh tiap-tiap hari dia nak beli hihi. Besides, sya jual gula-gula packing sya ada amek tempahan tali nama yg mana tali dibalut atas batang aiskrim dan balut mengikut nama yg ditempah,setakat ni paling banyak tempah kawan adek saya la macam-macam nama dia0rang tempah'terima kasih tu adik sebab membantu kembangkan bisnes akk' harga dia berpatutan murah je dalm rm0.70 ke atas,lau bl0gger yg bersek0lah di Dat0' atau smk paduka tuan,segamat nk wat tempahan pun b0leh.contoh diatas. Nk tau lebih lanjut nt sya share di cb0x,facebook.com/syasya.fizani. Thank y0u.see y0u.. :)

Senyum :)

Sy senyum sebab sy gembira ada bl0g sechumel ini bl0g ni direka 0leh pereka terkenal iaini bel0ved sister sy Intan Zulaikha @ Cik intan..Sy yg mintak t0l0ng dia sementara dy ade mase free. Ternyata dia sangat memahami citarasa sy. She als0 has beautiful bl0g dec0rated by she. Singgah la di bl0g dia choceqa.blogspot.com
Bl0g yg bnyk cerita dan menarik perhatian kita.
S0,ape lagi meh la sama-sama kita f0ll0w m' f0ll0w 0k. See y0u!
 

© Intan Z 2012-2013